maandag 22 december 2014

Aso's op de weg




Iedereen irriteerd zich wel eens aan mensen in het verkeer. Mensen die geen richting aan geven, hun lichten vergeten aan te doen in de tunnel of die links blijven rijden met een snelheid waarbij je oma hen nog voorbij zou scheuren. Laatst reed ik met mijn kleine man achterin en een vriendin naast me over de snelweg. Achter me kwam een auto erg dicht op me rijden. Een bumperklever. "Niet reageren" zeiden ik en mijn vriendin tegen elkaar. Had ik nu maar zo'n 'Baby on baord' bordje, dan namen dit soort mensen hopelijk wat meer afstand. Maar helaas kwam hij even later naast me rijden. Hij reed me niet voorbij, maar bleef echt pal naast me. "Wat een aso's" zei ik "Ze zitten ons gewoon te treiteren. Blijf maar strak naar voren kijken". En dat deden we. De auto gaf het op en reed ons voorbij. "Gelukkig, daar zijn we vanaf". We reden verder naar de dichtsbijzijnde stopplaats om mijn deur die niet goed zat dicht te doen. Toen drong het pas tot ons door. Ze waren ons niet aan het treiteren, maar wilden ons waarschuwen voor mijn deur. En wij maar niet reageren. Tja, wie is er nu de aso...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten